Calitatea de asigurat
Conform Ordinului Nr. 617/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea documentelor justificative pentru dobândirea calităţii de asigurat, respectiv asigurat fără plata contribuţiei, precum şi pentru aplicarea măsurilor de executare silită pentru încasarea sumelor datorate la Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate, dovada calităţii de asigurat,
Art. 20 - Dovada calităţii de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate se realizează printr-un document justificativ - adeverinţă, eliberat de CAS, potrivit fiecărei categorii de persoane, pe baza următoarelor documente:
a) pentru copiii în vârstă de până la 18 ani, cu act de identitate sau certificat de naştere, după caz;
b) pentru tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 şi 26 de ani: act de identitate, declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu realizează venituri din muncă, un document din care să rezulte că au calitatea de elev sau student;
c) pentru tinerii cu vârsta de până la 26 de ani, care provin din sistemul de protecţie a copilului: act de identitate, document care să ateste că au fost incluşi într-un sistem de protecţie a copilului, declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu realizează venituri din muncă, un document eliberat de primăria din localitatea de domiciliu prin care să ateste că nu beneficiază de ajutor social;
d) pentru soţul, soţia şi părinţii aflaţi în întreţinerea unei persoane asigurate: act de identitate, documente care să ateste relaţia de rudenie sau căsătoria cu persoana asigurată, declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu realizează venituri proprii, precum şi o declaraţie pe propria răspundere a persoanei asigurate prin care aceasta declară că are în întreţinere persoana respectivă;
e) pentru beneficiarii Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 martie 1945, precum şi celor deportate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, ai Ordonanţei Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de către regimurile instaurate în România cu începere de la 6 septembrie 1940 până la 6 martie 1945 din motive etnice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 189/2000, cu modificările şi completările ulterioare, ai Legii nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi văduvelor de război, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ai Legii nr. 309/2002 privind recunoaşterea şi acordarea unor drepturi persoanelor care au efectuat stagiul militar în cadrul Direcţiei Generale a Serviciului Muncii în perioada 1950 - 1961, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi persoanele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) din Legea recunoştinţei faţă de eroii-martiri şi luptătorii care au contribuit la victoria Revoluţiei române din decembrie 1989 nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare: act de identitate, documente doveditoare că se încadrează în una dintre categoriile de beneficiari ai acestor legi, declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu realizează venituri impozabile, altele decât cele prevăzute de legile speciale sau pensii;
f) pentru persoanele cu handicap: act de identitate, certificat de încadrare într-un grad de handicap, declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu realizează venituri din muncă, pensie sau alte surse, în afara celor prevăzute de legea prin care li s-a stabilit această calitate;
g) pentru bolnavii cu afecţiuni incluse în programele naţionale de sănătate stabilite de Ministerul Sănătăţii Publice, până la vindecarea respectivei afecţiuni: act de identitate, adeverinţă medicală eliberată de medicul curant sau de medicul coordonator al programului de sănătate, declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu realizează venituri din muncă, pensie sau din alte resurse;
h) pentru femeile însărcinate sau lăuze: act de identitate, adeverinţă medicală, certificat de naştere al copilului - pentru lăuze, precum şi declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că nu realizează venituri sau documente justificative că realizează venituri lunare sub salariul de bază minim brut pe ţară;
i) pentru persoanele care se află în concediu pentru creşterea copilului până la împlinirea vârstei de 2 ani şi, în cazul copilului cu handicap, până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, actul de identitate şi decizia emisă de direcţiile judeţene de muncă, familie şi egalitate de şanse, respectiv de Direcţia de Muncă, Familie şi Egalitate de Şanse a Municipiului Bucureşti;
j) pentru persoanele care beneficiază de indemnizaţie de şomaj, actul de identitate şi carnetul şi/sau adeverinţa eliberate de instituţiile care administrează bugetul asigurărilor pentru şomaj;
k) pentru persoanele care sunt returnate sau expulzate ori sunt victime ale traficului de persoane şi se află în timpul procedurilor necesare stabilirii identităţii, adeverinţa eliberată de instituţiile din subordinea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, din care să rezulte că se află în această situaţie;
l) pentru persoanele care fac parte dintr-o familie care are dreptul la ajutor social, potrivit Legii nr. 416/2001, cu modificările şi completările ulterioare, actul de identitate şi adeverinţa eliberată de primăria localităţii de domiciliu, din care să rezulte că acestea se încadrează în categoria persoanelor care au dreptul la ajutor social;
m) pentru persoanele care au calitatea de pensionari, actul de identitate, cuponul mandatului poştal de achitare a drepturilor sau talonul de plată prin cont curent personal deschis la o unitate bancară, din luna anterioară, precum şi declaraţia pe propria răspundere din care să rezulte că nu realizează venituri impozabile, altele decât cele realizate din pensii. În cazul pierderii acestor documente sau până la dobândirea lor, calitatea de pensionar poate fi dovedită cu o adeverinţă eliberată de instituţia plătitoare a pensiei;
n) pentru persoanele care se află în executarea măsurilor prevăzute la art. 105, 113 şi 114 din Codul penal şi pentru persoanele care se află în perioada de amânare sau de întrerupere a executării pedepsei privative de libertate, adeverinţa emisă de instituţia respectivă sau de instituţia în grija căreia se află persoana.
Art. 22 - 1) Persoanele care au calitatea de salariat, precum şi coasiguraţii acestora vor putea face dovada calităţii de asigurat pe baza adeverinţei prevăzute la art. 20 alin. (1) sau cu adeverinţa eliberată de angajatori, al cărei model este prevăzut în Anexa nr. 1^1 . Termenul de valabilitate a adeverinţei eliberate de angajatori este de 3 luni de la data emiterii.
(2) CAS eliberează documente care fac dovada achitării contribuţiei şi deţinerii calităţii de asigurat pe baza listelor depuse de angajatori, pe baza evidenţelor organizate pentru categoriile de persoane prevăzute la art. 213 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi pentru categoriile de persoane care realizează veniturile prevăzute la art. 257 alin. (2) lit. b) - f) şi la art. 259 alin. (9) din lege.
Metodologia de rambursare la cererea a asiguratilor a cheltuielilor suportate de catre acestia pe perioada internarii
Metodologia proprie de rambursare la cererea asiguratilor a cheltuielilor suportate de catre acestia pe perioada internarii, in conditiile prevazute de art. 12, Anexa 23 din Ordinul nr. 377/2016, in cadrul Spitalului Municipal „Dr. Teodor Andrei” Lugoj
Metodologia de rambursare prevazuta la art.1 este urmatoarea:
- Pacientul care a suportat pe perioada spitalizarii (internare continua sau internare de zi) cheltuieli cu medicamente, materiale sanitare, investigatii paraclinice la care ar fi fost indreptatiti fara contributie personala, in conditiile art. 12, Anexa 23 din Ordinul nr. 377/2016, va formula o cerere si o va depune la Secretariatul Spitalului.
- Cererea va contine obligatoriu numele, prenumele, CNP, adresa de domiciliu, contul bancar, banca si datele de contact (numar de telefon, sau e-mail) ale asiguratului.
- Cererea va fi in prealabil avizata de catre medicul curant din sectia unde pacientul a fost internat si va avea atasate documentele medicale din care sa rezulte tratamentul prescris si efectuat.
- Anexat cererii se va depune factura fiscala/ bonul fiscal care atesta cheltuiala efectuata si perioada.
- Spitalul, va analiza cererea si va verifica daca sunt întrunite condițiile rambursării, respectiv cele prevazute la art. 12, Anexa 23 din Ordinul nr. 377/2016. Nu se vor deconta materialele sanitare si medicamentele pentru afectiunile din programele nationale de sanatate si pentru bolile care necesita aprobarea comisiilor CAS. Decontarea se va efectua in limita listei care a stat la baza contractarii cu CAS.
Informaţii îngrijire post spitalizare
• Asociația OncoHelp Timișoara – Îngrijiri paleative
http://oncohelp.ro/centrul-de-oncologie/ingrijiri-paliative/
• Federaţia Caritas a Diecezei Timişoara, Str. Matei Corvin, nr.2, tel. 0256/499554
http://federatia-caritas.ro/despre-noi/
http://www.hospice-timisoara.org/en/home/
• Centre de îngrijire la domiciliu
O Biroul de asistenta si consiliere pentru persoane cu handicap
O Centrul de ingrijire paliativa casa ”milostivirii divine” Hospice Timisoara
O Centrul de ingrijire socio-medicala pentru varstnici si bolnavi cronici „Casa Sf. Ioan” Bacova
• Centre de zi:
O Centrul de zi Casa „Sfanta Maria“ Carani
O Centrul de zi Periam
O Centrul comunitar Nadrag
O Centrul comunitar
• Asociația Handicapaților Fizic Lugoj
www.asolug.ro
• Alcoolici Anonimi
www.alcooliciianonimi.ro
• Centrul Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Timişoara (Piaţa Libertăţii, nr.1, tel. 0256/432351)
http://www.anagov.ro/timis/home-detalii
• SC Domolife SRL Timişoara (Str. Munteniei, bl.C35, sc.A, ap.9, tel. 0256/227045)
• Larry Med SRL (Str. Martir Nicoară Elena, nr.6, ap.1, Timişoara, tel. 0256/483133)
• Fundaţia “PENTRU VOI” (Str. Ioan Slavici, nr.47, Timişoara, tel. 0256/228062)
www.pentruvoi.ro
• Asociația Speranța pentru România
FURNIZORI ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU ÎN CONTRACT CU CJAS-TM 2018
Nr.crt |
Nume furnizor servicii medicale |
Reprezentant legal |
Localitatea |
Adresa |
Telefon |
Email |
1. |
SC ELISSAN MED SRL |
CZILI MARIUS LUCIAN |
TIMISOARA |
Timisoara, str.Anton Pavlovici Cehov nr.32 |
0722275842 |
m_czili@ yahoo.com |
2. |
SC SERVICII MEDICALE LA DOMICILIU TAU TMHD SRL |
THIRT ELENA |
TIMISOARA |
Timisoara, bv. Republicii, nr.27-29 |
07585015664 |
serviciimedicaleacasa@ gmail.com |
3. |
SC HUMANA LIFE MED SRL |
MICU DUMITRU NICOLAE |
TIMISOARA |
Timisoara, str. Vasile Loichita nr. 1-3,SAD 6A, sc.C, cam.3 |
0723275933 |
humana_lifemed@ yahoo.com |
4. |
SC EXOMED SRL |
NEGRU DAN ALEXANDRU |
TIMISOARA |
Timisoara, str.Dr.Ioan Bontila, nr.1 |
0256224842 0722437005 |
drnegru@ yahoo.com |
5. |
SC SERVICII MEDICALE HC SRL |
TRIPON DAN-LUCIAN |
TIMISOARA |
Timisoara, str. Glad nr. 35 A |
0733975820 |
dantripon@ gmail.com |